Gravidkampen: Trött. Orkeslös.

onsdag 17 februari 2010

Trött. Orkeslös.

Jag är trött. Inte så trött, sov-trött precis, men väldigt trött i kroppen. Orkeslös. Utan kraft. Orkar inte så mycket mer än att jobba. Jag har ett ganska krävande jobb där man måste vara med hela tiden. Inte många stunder av stillhet och ensamhet precis. Skulle vara på toa då...

Skönt att det är OS på tv. Då kan man lägga sig i soffan och bara slötitta på det utan större ansträngning (Anja Pärsson jag tänker på dig, hoppas allt gick väl med dig!). Har sovit en stund i soffan ikväll men annars är det som sagt mest kroppen som är trött och min kraft som inte räcker till. Har inte vilja till att göra så mycket mer än att jobba och slöa i soffan. Tror att det i alla fall delvis beror på den psykiska stress detta nya tillstånd innebär.

Annars inte många tecken i kroppen alls. Skulle vara lite ömma tuttar då. Fast inte lika ömma hela tiden. Går lite upp och ner. Är inte det märkligt? På kliniken sa de att man kan kolla om man har mörkare vårtgårdar eller synliga blodådror. Men allvarligt, jag kollar inte mina tuttar så ofta (förutom nu då när jag kollar hela tiden och smygsmåknådar på dem för att känna om de är ömma) så jag vet faktiskt inte riktigt om det är nån större skillnad. Tips, kolla era tuttar noga redan nu så ni vet hur de ser ut = lättare att bedöma om ni har några tecken på dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar