Gravidkampen: Täppt i näsan

söndag 21 februari 2010

Täppt i näsan

Idag vaknade jag täppt i näsan. Jaha, en förkylning på gång. Men så kom jag på att jag läst nånstans att man faktiskt kan få förkylningstecken av att vara gravid. Tydligen så är det så att det kan få nåt i näsan att svullna och på nåt sätt ge nästäppa och problem med bihålorna. Fast jag vet ju inte ens om jag är gravid. Jo, jag har fått ett plus på stickan men inte tagit blodprov och jag har inte varit på ultraljud än så jag vet inte om det finns nåt därinne. Så det är säkert bara en vanlig trist förkylning som är på gång.

Blir ganska lätt rejält andfådd också så det om nåt är ju tecken på en förkylning. Har blivit en latmask, orkar ingenting. Men idag ska jag ge mig ut på en promenad i mina varma tjocka gosiga stövlar. Jag bara ska. Fast inte än, men dagen är ju lååååång!

4 kommentarer:

  1. Grattis till pluset! Gravidtäppan brukar komma senare i graviditeten då kroppens slemhinnor sväller, så krya på din förkylning!


    /Anna

    SvaraRadera
  2. Äsch, varför skulle du inte vara gravid? Du har ju fått ett plus! ;)

    Hoppas verkligen att du kan försöka njuta lite av det och inte oroa dig allt för mycket. Klart du är gravid tjejen!!!!!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. jag blev faktiskt täppt i näsan nästan på en gång när jag plussade :)

    SvaraRadera
  4. Hoppas du snart mår bättre.

    SvaraRadera