Gravidkampen: Ur led är tiden

tisdag 23 februari 2010

Ur led är tiden

Ja, ur led är verkligen tiden. Jag om nån brukar säga att tiden går så fort. Att man inte hinner fatta att man är ett år äldre innan man fyller år på nytt. Eller att det känns som om det bara är måndag och fredag i veckorna. Jag brukar verkligen tycka så. Jämt. Men inte nu. Nu sniglar sig tiden fram och det känns som om det är evigheter sedan plusset på stickan. Fast det ju bara är en dryg vecka som gått.

I helgen ska vi i alla fall åka iväg på en tripp med goda vänner. Kanske precis vad jag behöver. Komma bort och tänka på annat ett tag. Och smyga ännu mer med att ta på tuttarna för att känna är de ömmma eller inte. Nä, jo kanske, lite, ganska. Det ändrar sig under dagen det där. Just nu är de ganska ömma. Men illamående har jag inte känt av ett dugg. Jag välkomnar det annars. Allt som är ett tecken är välkommet. Kom, bara kom!

14 kommentarer:

  1. Jag håller med - vad har hänt med tiden?

    Hoppas du får en härlig helg!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Usch ja! Tiden går vansinnigt långsamt när man är gravid, särskilt de första 12 veckorna när oron är som störst... jag försöker intala mig att det kommer att gå fortare när våren kommer (om den kommer). Lycka till med väntan och ett tips är att sätta upp delmål.

    SvaraRadera
  3. Jag håller med om att tiden går MYCKET långsamt.
    Ibland känner jag att jag skulle vilja somna nu och vakna när jag har redan mage och mer synliga tecken.
    För mig är illamåendet här, nästan konstant och nästan varje dag. Det kommer snart för dig också, du får se :-)!

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna för att allt går bra, att tiden går fort och att de 12 första veckorna är förbi så du kan börja njuta lite av det under som har skett.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det verkar synnerligen skönt att tuttarna är ömma =) Illamåendet kommer säkert också ska du se!

    Den som väntar på nåt gott ;) haha

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Följer din blogg med spänning - hoppas allt är bra!

    Jag har skickat en award till dig!

    SvaraRadera
  7. Nyfiken,hur har det gått??

    SvaraRadera
  8. Håller med dig fullt ut, jobbigt att inte ha direkt tecken, och tiden går aldeles för sakta.
    Men den rullar sakta men säkert =)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Det är första ggn jag läser din blogg idag och jag hoppas verkligen att det går vägen för dig. Att plusset fortfarande är ett plus och att du kanske till och med mår illa.

    SvaraRadera
  10. Hej hej,
    har du slutat blogga tjejen?
    Hoppas att allt går bra med din graviditet.

    KRAM,
    Joanna

    SvaraRadera
  11. Hur är det med dig? Saknar livstecken från dig. Hoppas allt är bra med dig och att din graviditet fortskrider.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Hur är det med dig?
    Det var länge sedan när du skrev här på bloggen.
    Jag hoppas att allt är bra med dig och bebisen!

    SvaraRadera
  13. Hej!

    Jag ville bara - förhoppningsvis - skänka Dig lite ljus i tillvaron och berätta att det numer finns en insamlingsstiftelse för ofrivilligt barnlösa – mot ofrivillig barnlöshet, Insamlingsstiftelsen Wabbie Foundation.

    Vi håller i nuläget på och inleder någon form av samarbete med patientföreningen för ofrivilligt barnlösa barnlos.com och har nyligen skickat in vår 90-kontoansökan, bland annat! Vi jobbar för fullt med att söka sponsorer och donatörer så att vi snarast ska kunna ge ekonomiskt stöd till assisterad befruktning och adoption!

    Jag önskar Dig och Din man all lycka med fortsatta IVF-försök och hoppas verkligen att allt går vägen!

    Läs mer om oss på vår hemsida, bli ett fan på vår facebooksida och läs vår presentation http://www.wabbiefoundation.org/Presentation%202010.pdf för mer information:)

    Med vänliga hälsningar

    Lena Andersson - ledamot
    Insamlingsstiftelsen Wabbie Foundation

    lena@wabbiefoundation.org

    SvaraRadera