Gravidkampen: Plus

lördag 13 februari 2010

Plus

Ja, jag väljer att med er hjälp (tusen tack alla för era fina ord och positiva tankar till mig) tro att det faktiskt är ett plus. Tänk ett plus! Det är helt otroligt. På alla dessa år har vi inte ens fått se ett plus. Bara det är ett framsteg för oss.

Jag vet att det kan vara slut redan ikväll eller imorgon. Jag vet att allting kan hända. Jag vet att det kan rinna ur mig närsomhelst. Att ha skräcken hand i hand med glädjen är en IVF:ares liv. Så jag vet allt det där.

Men just precis nu väljer jag att vara glad och att njuta åt det plus vi fått. Det är i alla fall ett plus. Längre än vi någonsin kommit. Och nu hoppas hoppas hoppas vi ju så tummarna blir blå att det ska gå hela vägen. Hoppet är trots allt det sista som lämnar en!

7 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna mycket att det går hela vägen för er!!! Jag har en känsla att det ska. Njut att DU ÄR GRAVID!!!!:-)))
    Stora kramar

    SvaraRadera
  2. Helt rätt. Du måste våga hoppas!

    SvaraRadera
  3. Kram
    Hoppas det går bra hela vägen nu :)

    SvaraRadera
  4. Första gången jag är inne på din blogg och så är det första jag möts av ett PLUS. Så underbart! Det är klart att du ska njuta av det. Jag plussade själv för ett tag sedan och när jag skulle lugna mig själv vid ett senare tillfälle så blev strecket mycket starkare än test-strecket. Det är helt enkelt svagare i början.

    I alla fall STORT GRATTIS!

    SvaraRadera
  5. Grattis till plusset! Njut!!!!

    SvaraRadera
  6. Hej & Grattis=D

    Kul med plus!!=)

    God fortsättning=)

    Kram kram=)

    SvaraRadera