Gravidkampen: Yippppppiiiiiiieeeee...Eller?

fredag 12 februari 2010

Yippppppiiiiiiieeeee...Eller?


Ruvardag 18 och dag T. T som i testdag. Ni kan tro att jag var nervös när jag tog fram testet imorse. Darrade som ett asplöv hela jag. Och så tog jag det. Och det visar ett svagt svagt plus streck. Tror jag.... Jag har aldrig fått nåt plus innan i hela mitt liv så jag vet inte. Vad tror ni, visar det plus eller??

Tänkte jag skulle ringa lokala barnmorskan och be nån där ta ett nytt test, hon som har sett några i sin dag och vet hur de ska se ut. Hon var jätte negativ när jag ringde. "Ja, klinikerna låter er alltid testa för tidigt. Så tidigt kan man inte veta om det är en graviditet. Det är bättre att vänta minst tre veckor". Tre veckor, höll på att dö av 18 dagar. Så dit tänker jag inte gå. Ringde kliniken som sa att har det gett ett plus, om än svagt, så är det ett plus. Sedan kan allt hända efter det men ett plus är ett plus. Kände mig lite lugnare. Fast det lodräta strecket är ju jätteskarpt och det vågräta jättesvagt. Ni tjejer som sett + tidigare. Kan jag lita på att detta är ett riktigt plus?

15 kommentarer:

  1. Jätte gratis!!! :) Det där är ju ett klart plus, det ser man ju från långt håll! :) Tusen gratis igen!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är definitivt ett plus!!!! Jättestort grattis till er!!!!!!!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis grattis grattis!! Det ÄR ett plus, som dom sa på kliniken. Ett plus är ett plus!

    SvaraRadera
  4. Klart det är ett plus ju!
    STORT GRATTIS tjejen!
    Vilken härlig helg det kommer att bli.
    Se till att njuta!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Det syns ju tydligt att det är ett plus! Stort, stort grattis! :)

    SvaraRadera
  6. åh jag visste det! GRATTIS I MASSOR!!! o du det där är INTE ett svagt plus!!


    <3 kramar till er!!

    SvaraRadera
  7. PLUS! Inget annat! GRATTIS!!!

    SvaraRadera
  8. Det kommer nog bli starkare med tiden när hcg ökar! Om du känner dig osäker trots ovanstående kommentarer kan du köpa ett digitalt test. Där står ordet Gravid om det är ett plus! Lycka till.

    SvaraRadera
  9. Så underbart! Grattis. Det där är verkligen ett plus!

    SvaraRadera
  10. GRATTIS! Vad glad jag blir för din skull. Stor kram.

    SvaraRadera
  11. Åh va kul. Stort Grattis!!! =))))) Det kommer nog ta ett tag innan det går in men försk att njuta nu och ta det lugnt..inge stress nu ;-)
    Jag är en riktig testmissbrukare så vill du se en massa olika graviditetstest så är det bara att knata in på min sida.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  12. GRATTIS GRATTIS!! Hur länge har ni försökt och vilket IVF-försök var det?

    SvaraRadera
  13. jaaa, jag plussade 4 dagar innan BIM, och jag fick ett sådant plus =) sen blev det starkare och starkare, klart du är gravid =)

    SvaraRadera